تبلیغات
صفا - 23 نکته برای کسب انرژی بیشتر
 
صفا
مرکز آموزش صفا
پیروی از یک زندگی شاد و نیروبخش، مسلما به شما انرژی و توان بیشتری می دهد! عکس این مطلب نیز صحت دارد.
ما در زیر به نکاتی اشاره می کنیم که شما را شاد و سرزنده نگه می دارد. ممکن است نزدیکان و خانواده از شما بپرسند که چه راهکاری را در پیش گرفته اید؟ به آن ها بگویید: کار خاصی انجام نداده اید، فقط از چند نکته ساده پیروی کرده اید!

کسب انرژی بیشتر
  1- طی روز با دقت بیشتری از قهوه استفاده کنید!
اگر شما هر صبح به فنجان قهوه زیادی نیاز دارید تا چشمان تان را باز نگاه دارید؛ باید توجه کنید که انرژی خود را به طور چشم گیری کاهش می دهید.
با توجه به تحقیقات انجام شده در بخش پزشکی مربوط به زنان دانشگاه " هاروارد " و نیز چند موسسه دیگر؛ مصرف کافئین کم (یک چهارم فنجان) برای حفظ و بیداری افراد موثرتر از مصرف زیاد آن است.
2- از گیاهان معطر استفاده کنید
مقداری رُزماری خشک شده را خرد کرده و آن را بو کنید. از نظر گیاه شناسان، عطر گیاهان دارویی با عنوان " محرک و انرژی زا " شناخته شده است.
3- خدا را شکر کنید
روزی 5 بار پس از نمازهای یومیه و یک بار در حالی که به مدت ده دقیقه به پیاده روی می پردازید، خدا را با تمام وجود شکر کنید. پس از انجام این کار، به احساس واقعی ذهن خود رجوع کنید و دریابید که چه احساسی دارید. این راهکار ساده به تلفیق تاثیر مثبت این ورزش با احساس سپاس و تشکر شما از خدا می پردازد. در نتیجه مغز سرشار از " اندروفین " شده و سلول های عصبی زنده و سرحال می شوند. " جان گوردون " سخنگو و نویسنده کتاب " معتاد به انرژی شوید " معتقد است: " این راهکار، ذهن و بدن را پُر از نیرو کرده و ماهیچه های مغزی و بدنی را تقویت می نماید."
4- افکار منفی را دور کنید
زمانی که افکار منفی به ذهن تان هجوم می آورد به سرعت تابلوی " توقف " را مجسم کنید! سپس آن افکار را از ذهن تان خارج کنید و یا با فکری مثبت جایگزین نمایید. دکتر " ویلسون " می گوید: " افکار منفی انرژی ذهن را به طور قابل ملاحظه ای هدر می دهد" در صورت امکان، از " انتقاد نا به جای خود " نیز دوری کنید.
به خاطر اتفاقات گذشته که دیگر قادر به تغییر آن نیستید، خود را سرزنش نکنید و در نظر بگیرید که شما هم مثل دیگران شایسته همان توجه و بخشش هستید.
5- دو لیوان آب خنک بنوشید
یکی از دلایل اصلی خستگی، کم آبی بدن است. در صورتی که تمامی نوشیدنی های شما طی روز قهوه و نوشابه باشد، احتمال کم آبی بدن تان افزایش می یابد.
6- به عضلات خود آرامش دهید
حوله صورت خود را به آب خنک آغشته کرده و آن را روی صورت تان بگذارید.
این کار به سرعت عضلات صورت و چشمان شما را سر حال می کند. در ضمن روح و جان را شاداب می نماید.
7- به اندازه کافی آهن مصرف کنید
آیا توان حرکت ندارید؟ یکی از دلایل معمول این حالت فقر آهن است.
آهن برای تولید هموگلوبین که مسئول نقل و انتقال اکسیژن به سلول ها هستند مهم است.
در غیر این صورت سلول های بدن قادر به تولید انرژی نیستند. بهترین منابع غذایی سرشار از آهن؛ گوشت قرمز و جگر و سپس سبزی های پهن برگ و نخود سبز است. در ضمن ممکن است که شما به جز این موارد به مکمل های دیگر هم نیاز داشته باشید. بنابراین با پزشکان مشورت کنید.
8- قبل از انجام کارها، آن ها را بررسی کنید
زمانی که کسی از شما می خواهد کاری را برایش انجام دهید بهتر است بگویید: " به من اجازه دهید برنامه ام را بررسی کنم، سپس به شما خبر می دهم. "
این روش به شما کمک می کند تا با فرصت بیشتری در رابطه با این درخواست فکر کنید و تصمیم بگیرید که آیا واقعا می خواهید این کار را انجام دهید یا انجام آن فقط به اتلاف انرژی شما می انجامد.
9- عملکرد تیروئید خود را بررسی کنید
اگر این غده به اندازه کافی هورمون تیروئید تولید نکند، احساس خستگی و کوفتگی خواهی کرد. به منظور اطمینان بیشتر، می توانید با انجام یک سری آزمایش های ساده پزشکی از عملکرد مناسب آن آگاهی کسب کنید. یکی دیگر از دلایل کم کاری غده تیروئید خشکی پوست، افزایش وزن، یبوست و احساس سرما است.
10- یک دفترچه با موضوع " نه گفتن " تهیه کنید
اگر خود را با بسیاری از کارهایی که از آن ها لذت نمی برید سرگرم کرده اید، آگاه باشید که به زودی انرژی بدن تان را از دست خواهید داد!
به طور مثال در دفترچه خود ذکر کنید که شما باید حتما وقتی را به خود اختصاص دهید تا به پیاده روی بپردازید و برای مدتی از کارهای دیگر دست بکشید.
11- مسائل قدیمی را از ذهن خود پاک کنید
اسم تمامی افرادی را که از آن ها دلگیر و عصبانی هستید بنویسید و برای هر کدام یک نامه با عنوان " بخشش " تهیه نمایید. مشغول بودن به اتفاقات گذشته فقط توان و نیرو را هدر می دهد. دکتر ویلس می گوید: " دیگران را همان طور که هستند بپذیرید و سعی نکنید آن ها را تغییر دهید. " دقت کنید که این نامه را برای آن ها نفرستید و فقط نزد خودتان نگه دارید.
12- در زمستان در معرض آفتاب قرار بگیرید
سعی کنید روزی 30 دقیقه تا یک ساعت آفتاب بگیرید. نور طبیعی باعث افزایش انرژی در بدن شده و با بسیاری از اختلال هایی که در فصل زمستان در سیستم بدن تان به وجود می آید، مبارزه می کند.
13- آرامش خود را قبل از خواب حفظ کنید
یک ساعت قبل از خواب، تلویزیون را خاموش کرده، کارتان را کنار بگذارید و با آرامش کامل به مطالعه کتاب، حل جدول و یا بافتنی بپردازید.
با آب گرم دوش بگیرید و به موزیک ملایمی نیز گوش دهید. این اعمال باعث می شوند تا به سرعت به خواب رفته و خواب آرامی را تجربه کنید.
همه این موارد موجب می گردند تا روز بعد سرشار از انرژی و قوای بیشتری باشید.
 14- تا یک هفته به اخبار گوناگون گوش ندهید
گوش سپردن به اخبار ناراحت کننده و ملال آوری که در رابطه با آتش سوزی و مرگ و غیره هستند، برای مدتی طولانی، تاثیری نامناسب بر ذهن تان خواهد گذاشت و تمام انرژی ذهنی شما را مصرف خواهد کرد.
اگر شما به کسب این خبرها بسیار وابسته هستید به این نکته توجه کنید از خواندن چنین حوادثی در روزنامه ها دست بکشید و فقط در روز یک بار به چنین خبرهایی گوش دهید (یا در صورت امکان این کار را هم انجام ندهید). پس از گذشت یک هفته به احساس و میزان آرامش خود توجه کنید و آن را بررسی نمایید. اگر حس می کنید که انرژی شما نسبت به هفته قبل بیشتر شده، این روش را ادامه دهید.
15- تنفس با دم و بازدم عمیق
در حالی که پشت تان کاملاً صاف است، روی صندلی بنشینید. دستان تان را روی شکم تان قرار دهید و تنفس شکمی انجام دهید (به طوری که دستان شما با هر دم و بازدم بالا و پایین برود). تصور کنید نور سفیدی را تنفس می کنید که بدن تان را پُر از انرژی می کند. این کار را با پنج دم و بازدم کامل ادامه دهید.
سپس در حالی که عمل دم را انجام می دهید، عضلاتی را که گردن و بازوی شما را به هم وصل می کنند منقبض کنید و شانه های تان را تا گوش بالا ببرید. دکتر کارل معتقد است:" زمانی که عمل دم عمیق را انجام می دهید، شانه های تان به آرامی تا نزدیکی گوش های تان بالا بیاورید. برای لحظه ای نفس تان را نگه دارید و سپس با عمل بازدم تمام انقباضات و تنش ها را از بدن تان خارج کنید و احساس کنید که تمام سنگینی و ناراحتی ها و مشکلات این دنیا به یکباره از شانه های تان خارج می شوند!" این کار را تا زمانی که کاملاً احساس شادابی و نشاط  کنید، ادامه دهید.
16- آرزوهای خود را لیست کنید
از تمام آن چیزهایی که انتظار دارید در آینده به حقیقت بپیوندند فهرستی تهیه کنید. پیش بینی به وقوع پیوستن آن چه انتظارش را دارید، باعث افزایش و کسب انرژی شما می گردد.
17- از ویتامین های انرژی زا استفاده کنید
تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا حاکی از آن است که " آمینواسید آل – کارنیتین " و " آنتی اکسیدان اسید آلفا- لیپوئیک " چون سلول های بدن را وادار به تولید انرژی می کند، بنابراین باعث تقویت حافظه و افزایش انرژی در بدن می گردد. بررسی " آمس " یکی از متخصصان بیوشیمی و بیولوژی می گوید: " شما می توانید روزانه با مصرف یک مولتی ویتامین به همراه سبزی ها و میوه های حاوی رنگدانه، میزان مناسبی از هر دو ماده مذکور را وارد بدن تان نمایید." البته در این مورد حتما با پزشک تان مشورت نمایید.
18- از خوراکی های سفت تر استفاده کنید
از چوب شور، هویج و مواد خوراکی دیگری که باعث فعالیت بیشتر آرواره ها می شوند استفاده نمایید، چون به دلیل سفتی بیشتر، باعث تحریک ماهیچه های صورت شده و احساس آگاهی و سرزندگی فرد را بیشتر می کند.
19- هر چهار ساعت یک بار غذا بخورید
بهتر است که قبل از احساس گرسنگی کامل غذا بخورید، هر چهار ساعت یک بار سعی کنید از مقداری غذا و یا عصرانه مختصر استفاده کنید (به جز هنگام خواب).
این خوراک جزئی می تواند شامل: یک مُشت بادام زمینی بوداده، تخم مرغ پخته، تکه ای گوشت، از غذای ناهار و یا تکه ای سیب باشد. در ضمن ماست بدون چربی که با مقداری دانه کتان مخلوط شده نیز به عنوان یک عصرانه مناسب تلقی می شود.
20- برای مدتی به حالت سکون و آرامش قرار بگیرید
فقط برای ده دقیقه  در روز به آرامی و سکون کامل روی صندلی بنشینید و به آن سوی پنجره ها نگاه کنید. اجازه دهید تا ذهن تان به هر کجا که می خواهد برود. بسیاری از افراد به این کار " تفکر عمیق " می گویند. ما آن را " حضور در زمان حال " می نامیم، چیزی که اغلب از آن غافل هستیم.
21- حرکات کششی انجام دهید
در حالی که ایستاده اید انگشتان پاهای تان را بگیرید و تا حد امکان آن ها را به سمت سقف نزدیک نمایید. برای چند لحظه در این حالت باقی بمانید و سعی کنید این کشش را در ناحیه ماهیچه ساق پا، شکم، شانه ها و بازوهای تان حس نمایید. با انجام این حرکت شما تقریباً تمامی ماهیچه های بدن تان را فعال کرده اید و خون سرشار از اکسیژن را به سراسر بدن تان رسانده اید.
22- روزانه به اندازه یک کاسه از غلات سبوس دار استفاده کنید
این میزان حاوی 792 میلی گرم فسفر است که به عنوان یکی از مهم ترین مواد معدنی تلقی می شود. چربی و پروتئین برای متابولیسم کربوهیدرات ضروری است، در نتیجه میزان انرژی بدن را افزایش  می دهد. توجه کنید این ماده مغذی خیلی بیشتر از چیپس های چرب کارخانه ای برای بدن تان مفید است!
23- از ارتباط خود با تمامی افراد در زندگی فهرستی تهیه نمایید

آن ها را از بد (شماره 1) تا بهترین (شماره 5) دسته بندی کنید. ارتباط های نامناسب و غیرضروری باعث اتلاف انرژی می شوند از همه روابطی که انرژی مثبت شما را افزایش نمی دهند نیز فهرستی تهیه کنید و برنامه ریزی نمایید تا خود را هر چه سریع تر از آن ها خلاص نمایید!                 





نوع مطلب : مطالب آموزشی و خواندنی، 
برچسب ها : راه، کسب موفقیت، کسب انرژی، اعتماد به نفس، سلامت، مطالب جالب و خواندنی،
لینک های مرتبط :
یکشنبه 11 آذر 1397 10:46 ب.ظ
I am really grateful to the holder of this web page who
has shared this enormous article at here.
سه شنبه 29 آبان 1397 11:29 ق.ظ
Hello there! This is kind of off topic but I need some help from an established
blog. Is it tough to set up your own blog?
I'm not very techincal but I can figure things out pretty fast.
I'm thinking about setting up my own but I'm not sure
where to begin. Do you have any ideas or suggestions? Thanks
چهارشنبه 2 آبان 1397 05:12 ق.ظ
Hey very nice blog!
یکشنبه 29 مهر 1397 09:40 ق.ظ
Its not my first time to pay a quick visit this site, i am visiting
this web site dailly and get nice information from here everyday.
یکشنبه 29 مهر 1397 03:00 ق.ظ
Hey There. I found your blog the use of msn.
This is a really neatly written article. I'll be sure to bookmark it and
return to learn more of your helpful info.
Thank you for the post. I will certainly comeback.
شنبه 21 مهر 1397 05:50 ب.ظ
Definitely believe that which you said. Your favorite reason appeared to be on the web the simplest thing
to be aware of. I say to you, I definitely get annoyed while people consider worries that
they just do not know about. You managed to hit the nail upon the top and also defined out the whole thing without having side effect , people could
take a signal. Will probably be back to get more.
Thanks
شنبه 7 مهر 1397 11:17 ق.ظ
I do consider all of the concepts you have introduced on your post.
They are really convincing and will certainly work. Nonetheless, the posts
are very quick for starters. May you please prolong them a
little from subsequent time? Thanks for the post.
جمعه 6 مهر 1397 12:48 ق.ظ
Good post. I learn something totally new and challenging on websites I stumbleupon everyday.
It's always useful to read through articles from other writers and use a
little something from their sites.
پنجشنبه 5 مهر 1397 05:54 ب.ظ
It's going to be ending of mine day, but before ending I am
reading this great article to improve my know-how.
چهارشنبه 4 مهر 1397 10:46 ب.ظ
An interesting discussion is worth comment. I believe that you ought to publish more on this issue, it might not be a taboo matter but generally people
do not speak about such subjects. To the next! Kind regards!!
دوشنبه 2 مهر 1397 11:54 ب.ظ
I just like the valuable information you provide in your
articles. I'll bookmark your weblog and take a look at again here regularly.
I am somewhat certain I'll be informed many new stuff right
right here! Best of luck for the following!
دوشنبه 26 شهریور 1397 04:59 ب.ظ
You really inspire me.
دوشنبه 26 شهریور 1397 03:12 ب.ظ
Learn how to identify-and avoid-some regarding the toxic actions that can cause a friendship to fall apart.
دوشنبه 26 شهریور 1397 06:09 ق.ظ
It’s this that we call intimate or specious wording, also it teaches
you are clinging to an ideology.
دوشنبه 26 شهریور 1397 05:50 ق.ظ
Do not spend time determining what you should do, spend much
of your time determining just what never to do.
دوشنبه 26 شهریور 1397 02:56 ق.ظ
I think I detected you wrote a brand new hub therefore I'm to read it.
دوشنبه 26 شهریور 1397 12:55 ق.ظ
In factories, large amounts of cash are allocated to devices that
can stop a stupid person from harming themselves.
یکشنبه 25 شهریور 1397 11:09 ب.ظ
Hello there! I know this is kinda off topic however
, I'd figured I'd ask. Would you be interested in trading links or maybe guest authoring a blog article or vice-versa?
My site addresses a lot of the same subjects as yours and I feel we could
greatly benefit from each other. If you happen to be interested feel free to shoot me an e-mail.
I look forward to hearing from you! Excellent blog by the way!
یکشنبه 25 شهریور 1397 06:28 ب.ظ
What i ddo not understood is actually hoᴡ you're now not really much more smartly-preferred than you may be right now.
You're very intelligent. Youu knoѡ therefⲟre significantly
relating to this subject, made me individually believe itt from so
many variоus angles. Its like men and women aгen't interested еxcept it is ѕomething to
do with Girl gaga! Your own ѕtuffs outstanding. Always take care
of iit ᥙp!
یکشنبه 25 شهریور 1397 04:42 ب.ظ
As for liberty, you would certainly be getting rid of mine if you try and divide me personally
from my pets. You'dn't be doing them much of a favor either.
یکشنبه 19 فروردین 1397 08:52 ب.ظ
Have been taking little over a month.
جمعه 17 فروردین 1397 04:11 ب.ظ
Have been taking little over a month.
چهارشنبه 15 فروردین 1397 10:36 ب.ظ
That is additionally the way it is with people.
چهارشنبه 15 فروردین 1397 03:57 ب.ظ
Have been taking little over a month.
چهارشنبه 15 فروردین 1397 03:05 ب.ظ
Patton's ill-conceived raid on a POW camp to truly save his son in law generated debate,
recriminations and needless casualties.
سه شنبه 14 فروردین 1397 12:23 ب.ظ
If you should be having among those days
whenever absolutely nothing appears to be going your path,
possibly these quotes and videos can help enhance issues.
دوشنبه 13 فروردین 1397 11:13 ق.ظ
Check this out helpful guide to find out if you're
a Bosshole and how to save lots of your organization from a leadership tragedy!
دوشنبه 13 فروردین 1397 05:15 ق.ظ
Mavis went house and instantly set about changing her house page.
She removed the old headline and replaced it with the new one.
یکشنبه 12 فروردین 1397 08:11 ق.ظ
Kay Bojesen was born in Copenhagen, Denmark. Items of bijou which have gems or different issues
glued to it shouldn't be submerged in water.
یکشنبه 12 فروردین 1397 08:06 ق.ظ
The newest offering from iBall, the Andi 5Q Cobalt Solus.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30



درباره وبلاگ


شما در مرکز آموزشی صفا میتوانید مطالب آموزشی در رابطه با موضوعات مختلف را بخوانید.

مدیر وبلاگ : sinas1 & darkness
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 
بالای صفحه